Mange har lite overskudd og tiltakslyst i mørketida og dørstokkmila blir liksom ekstra lang om høsten og vinteren. Det er fristende å bli værende i sofaen og surfe på TV’n eller data’n.
Selv om dagene blir kortere, mørkere og kaldere – er høsten en utmerket tid til å komme seg i bedre form.  En skogstur eller en høsttur på fjellet er godt for din fysiske og psykiske helse.

Mosjon gir økt overskudd og energi til å greie å utføre alle hverdagens små og store oppgaver. Det gir oss også en bedre søvnkvalitet.
Syntes du det er vanskelig å motivere deg til å komme i gang så avtal med venner eller naboen. Det gjør det lettere å komme i gang.
 
 
 
 
All mosjon er positiv og man trenger ikke legge ned store treningsmengder for å komme i form. Alle barn bør være i aktivitet minst 60 minutter hver dag. For voksne og eldre er fysisk aktivitet med moderat intensitet minst 30 minutter om dagen nok til å gi en helsegevinst.
Man trenger ikke drive med hard trening for å få den effekten man ønsker. Man kan få stort utbytte av å gå til skole, jobb eller butikk.
 
Bruk høstdagene og helgene til å komme deg ut, og du vil få frisk luft, fine naturopplevelser, mestring og hyggelig samvær med andre.
 
 
HUSK AT:
DØGNET HAR 1440 MINUTTER – KANSKJE VI KAN BRUKE 30 AV DE TIL EN TRIM AKTIVITET.